nazaj
arhiv
RAVNANJE Z ODPADNO ELEKTRIČNO IN ELEKTRONSKO OPREMO (.pdf)
EKO-ŠOLA V ŠOLSKEM LETU 2008-09

V šolskem letu 2008/09 bomo v okviru eko-šole obravnavali tematski sklop ZDRAVA PREHRANA, s poudarkom na pitni vodi in v okviru tega izpeljali dva vodilna celoletna projekta. Prvi je Voda kot življenjska vrednota za učence III. triade in drugi Zdravo življenje za učence I. in II. triade.
Ta tema je tudi vodilna tema eko-dneva, ki ga bomo obeležili v petek, 8. maja 2009 ob dnevu Evrope.
Do takrat pa bomo izdelali vprašalnike oz. anketne liste, ki jih boste uporabili in obravnavali pri razrednih urah in se nanašajo na prehrambene navade učencev.

 

NASLOV PROJEKTA: ZDRAVO ŽIVLJENJE

Namen in cilji:

  • Ozaveščanje učencev o pomenu zdrave in uravnovešene prehrane za rast in razvoj
  • Spoznavanje prehranske piramide.
  • Spodbujanje učencev, da posegajo po sadju in zelenjavi.
  • Navajanje učencev, da jedo večkrat na dan - pet obrokov.
  • Spodbujanje učencev, da dnevno zaužijejo dovolj tekočine.
  • Nadomeščanje sladkih in gaziranih pijač s čaji in vodo.
  • Spodbujanje učencev, da dnevno zaužijejo priporočljivo količino ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob.
  • Sestavljanje uravnoteženega jedilnika.
  • Pomen začimbnih rastlin v prehrani.
  • Obisk in spoznavanje pridelave hrane na eko kmetiji.
  • Spoznavanje pozitivnih in negativnih vplivov poživil na človeka.
  • Uvajanje zdrave in ekološko pridelane hrane v vrtce in šole.

TEME:

  • Koliko obrokov dnevno zaužijejo naši učenci
  • Po katerih pijačah posegajo učenci

PRISTOP:

Glede na temo, za katero se boste odločili, lahko izvajate naslednje naštete aktivnosti. V okviru projekta bodo učenci spoznali prehransko piramido in pomen posameznih sestavin hrane za pravilen razvoj. Učenci bodo nekaj dni (približno en teden) vodili dnevnik prehranjevanja. V njem bodo zapisovali ob katerih urah so imeli obrok in katero hrano so zaužili. Beležili bodo tudi koliko in katero tekočino so pili. Z učenci obiščite ekološko kmetijo in seznanite učence z razlikami med intenzivnim in ekološkim pridelovanjem hrane, šolski jedilniki naj vsaj nekajkrat na leto vsebujejo ekološko pridelano hrano.  Starejše učence in dijake lahko vzpodbudite, da sami sestavijo jedilnike, ki bodo vsebovali pravilno razmerje vseh sestavin hrane in jih bodo tudi energetsko ovrednotili. Prav tako je tej starostni skupini namenjena tema poživila, po katerih posegajo mladi. Učenci in dijaki naj raziskujejo in iščejo argumente za in proti in oblikujejo svoje mnenje. Projekt lahko izvajate v okviru razrednih ur, na dnevih dejavnosti, kot projektno delo pri  naravi in biologiji, interesni dejavnosti. Z rezultati lahko seznanite starše na roditeljskih sestankih ali/in na svetu staršev.

na vrh

NASLOV PROJEKTA: VODA KOT ŽIVLJENJSKA  VREDNOTA

Voda je naravna dobrina, ki je pogoj za življenje na Zemlji. Voda v naravi nenehno kroži. Z izhlapevanjem prehaja v ozračje in se s padavinami vrača na zemeljsko površje, kjer se del vode porabi za življenjske združbe (zelena voda), del odteče v reke in v podzemlje (modra voda), del vode izhlapi.
Na našem planetu je sladke vode le nekaj odstotkov, dostopne pa še precej manj. V zadnjih 100 letih se je poraba (pitne ali sladke) vode povečala za šestkrat. Že danes je mnogo dežel na svetu, kjer je pomanjkanje vode, še posebej čiste pitne, veliko. Naraščanje števila prebivalstva in grožnja klimatskih sprememb lahko ob dosedanjem načinu uporabe vode pripelje do velike svetovne krize z vodo. Poleg tega naraščajo emisije nevarnih snovi v vodi in s tem vplivajo na poslabševanje njene kakovosti ter primernosti razpoložljivih vodnih virov za uporabo.
Slovenija je bogata z vodami, čeprav niso enakomerno prostorsko razporejene. Vodne površine v Sloveniji pokrivajo okoli 272 km2, v geoloških enotah, ki lahko prevajajo in akumulirajo podzemno vodo, pa je okoli 50 m3/s dinamičnih zalog.
Podobno kot v večini evropskih držav, tudi v Sloveniji v skladu z Okvirno vodno smernico uvajamo celovito upravljanje z vodnimi viri. Prednostna naloga je odpravljanje škodljivih vplivov na vode, zagotavljanje vode primerne kakovosti za človeka in naravne ekosisteme ter ohranjanje biotske raznovrstnosti.

Cilji:

  • učenci znajo ceniti vodo kot življenjsko vrednoto;
  • učenci znajo razločevati različne tipe celinskih voda;
  • učenci spoznajo tipe ekosistemov s stoječo in tekočo vodo;
  • učenci se seznanijo z življenjskimi razmerami v sladkih vodah;
  • učenci znajo opisati kroženje snovi v vodi;
  • učenci spoznajo najpogostejša onesnažila voda in posledice onesnaževanja z njimi;
  • učenci se seznanijo s posledicami izsuševanja močvirnih predelov Slovenije;
  • učenci opozarjajo na črna odlagališča ob vodnih telesih;
  • učenci poskušajo najti rešitve, kako zmanjšati porabo pitne vode v gospodinjstvih;
  • učenci se seznanijo s problematiko pomanjkanja pitne vode  na sušnih območjih sveta.

Teme projekta:

  • Pomen pitne vode za ljudi in njeno pomanjkanje pri nas in po svetu - učenci se seznanijo, kako pomembna je pitna voda za naše življenje in naš obstoj. Preko medijev se seznanijo, kateri predeli sveta so že zelo ogroženi zaradi pomanjkanjem pitne vode in kakšne so posledice le-tega (priprava seminarskih nalog .).
  • Kako zmanjšati porabo pitne vode v gospodinjstvih - učenci naj poskušajo za svojo družino izračunati, kolikšna je dnevna poraba pitne vode na družinskega člana.  Učenci naj dobljene rezultate primerjajo med seboj. Sami poskušajo najti rešitve, kako in na kakšne načine bi lahko zmanjšali porabo pitne vode v gospodinjstvu.

Pristop:

Glede na temo, za katero se boste odločili, lahko izvajate naslednje naštete aktivnosti. Z učenci lahko obiščete bližnjo biološko čistilno napravo, kjer se učenci seznanijo z njenim delovanjem. Učenci lahko pri pouku kemije analizirajo sestavo pitne vode na šoli. Na šoli se pozanimajo iz kakšnega materiala so vodovodne cevi, če so svinčene, naj zahtevajo zamenjavo le-teh. Učenci lahko izbrano temo predstavijo tudi likovno (prosta tehnika). Učenci lahko opozorijo kmete o škodljivosti gnojenja in škropljenja s pesticidi v bližini podtalnice. V projekt lahko vključijo tudi svoje starše in sorodnike ter jih seznanijo s problematiko, ki je povezana z vodo. Učenci preko medijev spremljajo, kje na svetu prihaja do pomanjkanja pitne vode in kako to vpliva na življenje ljudi, ki tam živijo.
na vrh

INTERESNA DEJAVNOST: EKO-KROŽEK

ČLANI: učenci od 4. do 6. razreda
ČAS IZVEDBE: v četrtek, 7. šolska ura
PREDVIDEN PROGRAM DELA:

    • sestanki z EKO-predstavniki in informiranje o aktualnih stvareh;
    • vodenje statistike akcij zbiranja starega papirja, kartuš, tonerjev in trakov,  odsluženih električnih aparatov in elektronskih odpadkov;
    • urejanje spletne strani naše EKO-šole;
    • urejanje EKO-panoja;
    • EKO-bralna značka: sestava seznama knjig in izvedba pogovornih bralnih ur z učenci v knjižnici;
    • oblikovanje in izdelava EKO-priznanj;
    • spremljanje pomembnih svetovnih okoljskih dni (izdelava plakatov, poročanje po šolskem radiu, izdelava zloženk .);
    • pripravljanje prispevkov v slovenskem jeziku za objavo na spletnih straneh Ekošole
    • pripravljanje prispevkov za tiskane ali elektr. medije v lokalnem ali širšem okolju;
    • vključevanje v naloge naše EKO-šole, v različne projekte nacionalne koordinacije in v natečaje z okoljevarstveno tematiko.
gor ARHIV šolsko leto 2007-2008